Wednesday, December 15, 2010

ajaran-sesat

Ditubuhkan pada akhir tahun 1970-an, di bawah kepimpinan Jim Jones, aliran pemujaan ini hidup menyendiri terpisah dari dunia di sebuah hutan di Amerika Selatan. Berikutan adanya sejumlah aduan, pada tahun 1978, ahli kongres Amerika, Leo Ryan, melawat kawasan Jonestown dalam misi pencari fakta. Ketika Ryan meninggalkan Jonestown, lapan belas ahli aliran pemujaan yang ingin meninggalkan aliran pemujaan itu cuba ikut menyertainya, yang sekaligus menyebabkan rusuhan. Members aliran pemujaan melepaskan tembakan kepada mereka yang cuba meninggalkan aliran pemujaan itu.

Members kongres Ryan, tiga orang wartawan, dan seorang ahli aliran pemujaan yang cuba lari, terbunuh. Sebelas orang tercedera. Beberapa jam selepas kejadian, pemimpin aliran pemujaan memerintahkan ahli-ahlinya untuk melakukan bunuh diri dengan meminum potasium sianida. Anak-anak meninggal lebih dulu, bayi dibunuh dengan racun yang dimasukkan ke mulut dengan sedutan. Setelah itu, lebih daripada 900 orang, termasuk kanak-kanak, meracuni diri mereka sendiri.




















SUMBER: Aliran Sesat Yang Menyebabkan Bunuh Diri Massal Pengikutnya ~ kumpulan aneka artikel 'n tips menarik

-kumpulan-mafia-terbesar-di-dunia



Mafia merujuk pada kumpulan-kumpulan rahsia yang terlibat dalam jenayah terancang tersebar di banyak negara. Mereka biasanya disebut dengan nama negara mereka berasal dan sebahagian besar ahli dari bangsa tersebut. Mereka biasanya bercita-cita untuk memiliki monopoli atas kegiatan haram seperti dadah, perdagangan senjata api, dll Ini adalah artikel tentang kumpulan mafia dan aktiviti mereka mengikut paling rendah hingga paling bahaya.



10. Jamaican-British Yardies




 


Jamaican-British Yardies adalah orang Jamaica yang berimigrasi ke United pada tahun 1950-an. Mereka terlibat dalam keganasan kumpulan dan dikenali sebagai Yardies. Mereka melakukan kejahatan seperti perdagangan dadah dan senjata. Mereka tidak cuba menyusup dalam sistem penguatkuasaan undang-undang oleh itu mereka tidak dianggap sebagai berbahaya seperti kumpulan mafia lain. Semua kejahatan yang melibatkan penggunaan senjata api penggunaannya adalah dikawal ketat di United. 




9. The Albanian Mafia



 


Mafia Albania terdiri daripada sejumlah besar pertubuhan kejahatan yang berpusat di Albania. Mereka aktif di Amerika Syarikat dan negara-negara Eropah lain dan dikatakan bahawa mafia Albania telah tersebar ke peringkat antarabangsa sejak tahun 1980-an. Di Amerika Syarikat dan Inggeris, mereka menjalankan seks dan perdagangan dadah dan dikenali juga menggunakan aksi kekerasan untuk membalas dendam. 



8. The Serbian mafia




 



Mafia Serbia beroperasi lebih dari sepuluh buah negara termasuk Jerman, Amerika Syarikat, Inggeris, Perancis, dll. Mereka yang terlibat dalam kegiatan yang berbeza seperti perdagangan dadah, penyeludupan, membunuh kontrak, wang perlindungan, judi dan pencurian. Ada tiga kumpulan besar, iaitu Vozdovac, Surcin dan Zemun yang mengendalikan kumpulan-kumpulan kecil. Saat ini ada sekitar 30-40 kumpulan mafia di Serbia. 



7. Israeli Mafia





 


Mafia Israel bekerja di banyak negara dalam kegiatan seperti narkotik, perdagangan dadah dan pelacuran. Waktu telah berubah sebagai mafia Israel mereka pernah menatap dengan kagum dan dikenali untuk sokongan, tetapi sekarang mereka kejam dan tidak berfikir dua kali untuk membunuh sesiapa. 
Mafia Rusia-Israel juga telah meresap ke sistem politik AS sehingga pasukan AS gagal membuat kemajuan yang signifikan dalam menghentikan mereka. 



6.Mexican Mafia





 



Mexico Mafia adalah geng penjara yang sangat kuat di Amerika Syarikat. Ini bermula pada akhir 1950-an untuk melindungi tahanan terhadap banduan lain dan dari para petugas. geng ini juga telah terlibat dalam pemerasan dan perdagangan dadah. Mereka memiliki sekitar 30.000 anggota di seluruh Amerika Syarikat. Para ahli geng kadang-kadang mempunyai tatu dengan corak umum yang merupakan simbol kebangsaan Mexico di mana atas lingkaran menyala dan menyeberangi pisau. Dikatakan bahawa ada ahli penjara seramai 150 orang yang mempunyai kuasa untuk perintah pembunuhan dan 2000 persatuan yang akan menjalankan perintah ini. Mereka memaksa gerombolan dan peniaga untuk membayar cukai perlindungan dan mereka yang menolak akan dibunuh. 



5. Japanese Yakuza




 


Japanese Yakuza adalah kumpulan kejahatan terancang sebenar yang menggunakan ancaman dan pemerasan untuk mendapatkan jalan mereka. Permulaannya dijumpai pada abad ke-17. Sambungan hilang dari jari kelingking adalah menceritakan kisah tanda ahli geng dan Hal ini sering ditawarkan kepada pemimpin sebagai tindakan penenangan atau permintaan maaf. Beberapa ahli juga punya tato seluruh tubuh. Memiliki 110.000 anggota aktif dalam kumpulan ini yang berasal dari 2500 keluarga. Mereka terlibat dalam wang perlindungan, mengimport pornografi dari Eropah dan Amerika, pelacuran dan imigrasi haram. 




4.Chinese Triads 




 



Kongsi gelap China terdiri daripada banyak organisasi kejahatan yang berpusat di China, Malaysia, Hong Kong, Taiwan, Singapura, dll. Mereka juga sangat aktif di New York, Los Angeles, Seattle, Vancouver juga San Francisco. kejahatan terancang mereka melibatkan pencurian, pembunuhan kontrak, perdagangan dadah, pemerasan, rumah pelacuran, dll sekarang terlibat dalam rampasan kuasa juga. 
Mereka bermula pada abad ke-18 tetapi disebut Tian Di HuiWalaupun terus meningkat dalam kekuasaan, kegiatan merupakan kunci rendah.Kongsi gelap boleh mempunyai 50 hingga lebih dari 30.000 anggota. 
Mereka juga terlibat dalam pemalsuan mata wang China. 



3.Colombian Drug Cartels




 



Colombian Drug Cartels dibentuk terutama untuk mengendalikan dan perdagangan ubat-ubatan.

Mereka beroperasi di banyak negara. Mereka memiliki banyak organisasi yang berkaitan dengan politik, aspek ketenteraan dan undang-undang Kartel dadah. Kartel penting dari Columbia adalah Kartel Cali, Medellin Cartel dan Kartel Valle del Norte.Pada satu ketika Kartel ini terancam oleh perjanjian ekstradisi antara AS dan Columbia. Raja dadah telah bersembunyi dan memerintahkan anggotanya untuk membunuh demokrasi. Mereka juga telah terlibat dalam banyak penculikan dan keganasan 



2. Sicilian and American Cosa Nostra




 



Sicilian and American Cosa Nostra adalah kumpulan yang relatif adalah kumpulan baru Bermula pada separuh kedua abad kesembilan belas di Itali. Walaupun dianggap mafia baru, ia memiliki kemampuan besar untuk merancang jenayah besar dan terlepas begitu saja. Mereka terlibat dalam perlindungan kegiatan haram, dadah dan perdagangan senjata, pengantaraan perniagaan jenayah adalah beberapa perkara yang Sicily dan Amerika Cosa Nostra yang terlibat di dalamnya. Mereka mempunyai sejumlah kecil ahli sekitar 3,500-4,000. Selain ahli mereka juga mempunyai persatuan yang bukan ahli sebenar. Seorang ahli perlu menjalani upacara inisiasi di mana ia mungkin perlu membunuh seseorang untuk membuktikan diri-Nya. Setiap ahli perlu mengikut silent code. 



1. Russian Mafia 


 
 



Russian Mafia berasal dari Kesatuan Soviet dan sekarang mempunyai pengaruh di seluruh dunia. Hal ini antara 100,000 hingga 500,000 ahli. Mereka yang terlibat dalam jenayah terancang di negara-negara seperti Israel, Hungary, Sepanyol, Kanada, Inggeris, Amerika Syarikat, Russia, dll Mereka juga berimigrasi ke Israel, Amerika dan Jerman dengan menggunakan identiti Yahudi dan Jerman.

Kegiatan mereka termasuk ubat-ubatan dan perdagangan senjata api, pengeboman, penyeludupan, pornografi, penipuan internet, dll Salah satu peraturan mereka adalah pernah bekerja sama dengan pihak berkuasa. Jika salah satu ahli membuka rahsia ketika ditangkap, mereka akan dibunuh. 
Mereka juga terlibat dalam aktiviti vandalisme, keganasan, perdagangan organ dan pembunuhan kontrak.

Sunday, December 12, 2010

Oleh kerana "Kunci Syurga"

Khutbah yang seronok didengar aku.. Mungkin korang juga begitu.. Apakah kunci Syurga?

Kisah Benar Yang Menginsafkan-pasangan bercouple dibelit ular ketika berzina...MUST READ !!!

KEPADA MEREKA YANG SUKA BERCOUPLE BERDUA-DUAAN SAMBIL BERASMARA UTK MENAGIH CINTA SAMAADA DI TAMAN ATAU DI TEMPAT2 YG SUNYI...BERINGATLAH...!!!!! "Ambillah iktibar dari kisah benar ini...dipetik dari sebuah blog...

Melihat pendedahan yang dibuat oleh sebuah stesen televisyen swasta baru-baru ini mengenai anak bangsa kita yang melakukan perbuatan terkutuk di dalam hutan terutamanya di pusat-pusat perkelahan mengingatkan.............. 

Pengalaman saya berhadapan dengan sepasang tunang yang mengadu menghadapi masalah besar beberapa tahun lalu," beritahu Ustaz Abdullah Mahmud, penceramah bebas yang dikenali ramai. Tambahnya, beliau memang tidak hairan dengan pendedahan tersebut kerana sepanjang menjadi penceramah, kaunselor dan merawat orang, dia didatangi oleh golongan remaja yang mengadu menghadapi masalah akibat terlanjur terutamanya si wanita yang mengandung setelah berzina di merata tempat tak kira hutan, hotel, rumah kosong, dalam semak, kereta dan sebagainya. "Adakalanya saya menitiskan air mata apabila mengingatkan pergaulan bebas anak muda kita yang makin menjadi-jadi. Mereka ini langsung sudah tidak takut bala Tuhan.Mereka sudah tidak dapat membezakan antara halal dan haram,"tegas beliau dengan nada kesal. 

Berbalik kepada pasangan tunang yang datang menemui beliau di pejabatnya di Batu Caves, Selangor ketika itu, Ustaz Abdullah menjelaskan pasangan itu yang berumur lingkungan pertengahan 20-an itu datang untuk meminta pertolongannya. "Apa yang boleh saya bantu encik?" Tanya Ustaz Abdullah kepada mereka. Si lelaki kelihatan malu-malu untuk menceritakan masalahnya manakala si perempuan mencubit paha lelaki itu mungkin meminta agar segera menceritakan masalah mereka. Ustaz Abdullah yakin masalah yang dihadapi oleh pasangan itu agak berat kerana berdasarkan pengalaman, lazimnya hanya mereka yang menghadapi masalah besar saja akan pergi menemui kaunselor atau ustaz bagi mencari jalan agar kekusutan yang dialami mereka terlerai. "Ustaz...macam ini, saya dan tunang saya ada masalah sikit. Ketika tidur, saya selalu nampak ular dalam rumahBegitu juga dengan tunang saya. Seringkali ketika tidur, tunang saya menjerit-jerit. Dia kata ular besar datang membelitnya. "Saya sendiri sudah takut hendak masuk di dalam semak kerana sering terbayang ada ular," beritahu lelaki itu ringkas.

Mendengar masalah itu, Ustaz Abdullah termenung sejenak. Dia merenung memikirkan "penyakit" aneh yang dihadapi oleh pasangan itu. "Awak pernah pukul ular ke?" Ustaz Abdullah mengajukan soalan rambang . Bagaimanapun lelaki itu menggeleng kepala sambil memberitahu dia tidak pernah memukul ular. Lelaki itu turut memberitahu dia dan tunangnya jadi fobia kepada ular dan akibat itu badan mereka menjadi lemah tidak bermaya akibat sering terkejut. Mereka juga menyatakan telah pergi menemui beberapa orang bomoh meminta air penawar agar kelibat ulat tidak tergambar lagi dalam bayangan matanya tetapi semuanya tidak menjadi. "Selalunya kalau jadi macam ni, pasti ada sebabnya. Kalau tidak ada sebab tertentu, setahu saya perkara seperti ini tidak akan berlaku tambahan lagi berdasarkan pengamatan saya, awak berdua bukan terkena sihir," kata Ustaz Abdullah yang menyedari pasangan tunang itu cuba menyembunyikan cerita yang sebenar kepadanya. Namun lelaki itu tetap berkeras menyatakan mereka tidak pernah melakukan sesuatu kesalahan seperti memukul ular dan sebagainya."Tak perlu hendak malu. Saya hendak tahu ini pun, bukannya saya bermaksud hendak campur hal encik tapi dengan mengetahui puncanya, mudahlah sikit saya berikhtiar kalau-kalau ada serasi, Allah akan makbulkan permohonan kita," pujuk Ustaz Abdullah lagi. Sebaik saja mendengar kata-kata itu, wajah mereka tiba-tiba berubah.

Si perempuan pula tiba-tiba menitiskan air mata manakala yang lelaki tunduk ke bawah memandang lantai. Dia kelihatan malu untuk bertentangan mata dengan Ustaz Abdullah. "Macam ini Ustaz, sebenarnya saya kena belit ular sawa setahun yang lalu, sejak itu saya mengalami masalah ini, sering diganggu dengan bayangan ular. Tunang saya juga kena belit ular," akui lelaki itu agak mengejutkan Ustaz Abdullah. Ustaz Abdullah yang tidak begitu faham dengan penjelasan itu terus bertanya kepada mereka bagaimana cerita yang sebenarnya. Barangkali setelah yakin dengan keikhlasan Ustaz Abdullah untuk membantu, akhirnya pasangan itu menceritakan segala-galanya. Cerita lelaki itu, kejadian itu berlaku sebelum mereka bertunang.

Pada suatu hari, mereka yang mengaku bekerja di sebuah syarikat yang sama di Shah Alam, Selangor mengatur janji untuk pergi ke sebuah tempat perkelahan di Selangor. Mereka yang kebetulan bekerja syif malam telah mengambil keputusan untuk pergi pada hari biasa kerana pada hari tersebut orang tidak ramai maka mudahlah mereka bermadu asmara dan bercengkerama. Menurut lelaki itu lagi, sebelum itupun, mereka pernah pergi ke situ pada hujung minggu. Bagi mereka, pada hujung minggu tidak sesuai kerana, pengunjung terlalu ramai, maka menyukarkan mereka untuk bercumbu rayu. Itupun mereka memilih tempat terlindung tetapi tidak terlepas daripada gangguan pemuda-pemuda yang suka mengendap. "Hanya dua bulan perkenalan, kami sudah terlanjur. Ketika saya dibelit ular tempoh hari, saya berkenalan dengan tunang saya ini sudah enam bulan. Banyak kali sudah kami melakukan perbuatan terkutuk itu," nyata lelaki itu sambil menangis. Sebaik saja sampai di kawasan perkelahan yang mempunyai sebatang anak sungai itu, dia menyorokkan motosikal di dalam semak. Manakala tempat mereka bersama terlindung di sebalik pokok balak berhampiran gigi air sungai. Pada tengahari itu memang sunyi. Seorang manusia pun tidak kelihatan. Bukan main seronoklah mereka berdua kerana dapat bermadu kasih tanpa gangguan, meskipun terbit rasa bimbang kalau ada yang mengintip di sebalik semak atau diserbu pihak berkuasa tapi perasan rindu dendam yang membara mengatasi segala-galanya.

Di situ, pada mulanya mereka berbual-bual sambil berpegangan tangan. Kemudian melarat ke bahagian lain pula. Seterusnya nafsu mula menguasai diri masing-masing. Berbekalkan kertas suratkhabar, ia dijadikan alas untuk mereka berbaring. Pakaian si perempuan dilucutkan satu demi satu, selepas itu yang lelaki pula menanggalkan pakaian. Mereka bercumbu rayu dan terus berzina tanpa menyedari di dalam rumpun semak di hujung kaki mereka berlengkar seekor ular sawa sebesar paha orang dewasa sedang mengeram. "Kami tak sedar ada ular. Tengah-tengah buat benda tu, kaki saya tertendang ular itu menyebabkan dengan pantas ia terus menyerang dan membelit kami berdua. Ia berlaku dengan pantas sekali, tidak sempat kami hendak melarikan diri," cerita lelaki itu dengan perasaan kesal. Akibat belitan ular sawa itu, mereka berdua merasakan ajal mereka akan tiba pada bila-bila masa kerana setiap kali mereka meronta, semakin kuat ular itu menjerut tubuh mereka. "Saya menjerit sekuat hati meminta tolong.

Perasaan malu sudah tidak ada lagi dalam diri saya pada masa itu. Yang penting, nyawa kami harus diselamatkan dan pada masa yang sama, saya semakin sesak nafas kerana belitan ular itu yang sungguh kuat dan mulutnya terngaga luas seperti tidak sabar-sabar hendak menelan saya," beritahunya tanpa segan silu lagi. Keadaan kekasihnya semakin lemah. Mukanya pucat lesi seperti sudah kehilangan darah. Lelaki itu tidak mampu berbuat apa-apa. Kudratnya tidak terdaya menandingi ular besar itu. Dalam keadaan cemas, tiba-tiba muncul seorang pemuda dari sebalik semak sambil memegang sebatang kayu untuk memukul kepala ular itu yang hendak membaham kepala lelaki tersebut.

Pemuda itu teragak-agak untuk memukul kepala ular sawa itu mungkin bimbang kalau terkena kepala lelaki itu. "Saya menjerit dan merayu agar ditolong dengan nada yang tersekat-sekat kerana sesak nafas. Kemudian pemuda itu dengan laju menghayun kayu sebesar betis itu beberapa kali mengenai kepala ular tersebut. "Akhirnya, ular itu terkulai dan belitannya terurai. Saya tidak mampu bergerak lagi manakala kekasih saya pengsan. Pemuda itu memakaikan semula baju kami. Kemudian dia pergi meminta bantuan orang untuk menghantar kami ke hospital. Dia hanya seorang diri. Saya tidak pasti siapa pemuda itu dan dari mana dia datang. Saya syak mungkin pada mulanya dia sedang mengintai saya buat "projek," cerita lelaki itu lagi. Akibat belitan ular tersebut, pasangan itu mengalami kecederaan agak teruk iaitu si lelaki patah satu tulang rusuknya manakala kekasihnya patah dua batang tulang rusuk. Empat bulan selepas kejadian itu, mereka melangsungkan pertunangan dan merancang untuk berkahwin dalam masa terdekat setelah didesak oleh keluarga yang mengetahui kejadian itu. Bagi mereka, masalah sering dihantui oleh bayangan ular lebih perit daripada menanggung kesakitan akibat patah tulang rusuk. Akibat "badi" itu, tidur malam mereka terganggu setiap malam dan walau kemana sekalipun berada,mereka terbayang berhampiran mereka ada banyak ular.

Mendengar penjelasan lelaki itu, fahamlah Ustaz Abdullah apa sebenarnya yang terjadi. Namun sebelum merawat pasangan itu, beliau telah menasihatkan mereka agar bertaubat kerana telah melakukan perbuatan zina. Ustaz Abdullah juga memberitahu mereka, berkemungkinan peristiwa dibelit ular itu adalah balasan Tuhan di dunia di atas perbuatan mereka itu. "Awak berdua patut bersyukur. Saya rasa Allah sayangkan awak berdua. Dia bagi azab kecil kepada awak berdua mungkin supaya awak insaf dan segera bertaubat. Kalau nak ikutkan, ramai orang berzina tetapi Allah tidak mahu menunjukkan balanya di dunia ini, maka kerana tidak pernah dijatuhkan bala itu, mereka ini berterusan melakukan zina," nasihat beliau membuatkan pasangan itu menangis tersedu-sedu sambil berjanji akan bertaubat serta berkahwin secepat mungkin. Ustaz Abdullah memberi sebotol air penawar. Air itu digunakan untuk mandi dan minum. Di samping itu, Ustaz Abdullah menasihatkan pasangan itu agar sering mengingati Tuhan semoga penyakit fobia mereka hilang. Mereka pulang dengan wajah riang dan tidak lama kemudian lelaki itu menghubungi Ustaz Abdullah memberitahu mereka berdua telah sembuh sepenuhnya dan menjemput beliau hadir ke majlis perkahwinan mereka. 

DIRIWAYATKAN OLEH IBNUL JAUZI BAHAWA : "SESUNGGUHNYA NERAKA JAHANAM MEMILIKI TUJUH BUAH PINTU. YANG PALING MENAKUTKAN, PALING PANAS DAN PALING BUSUK BAUNYA ADALAH PINTU YANG DIPERUNTUKKAN KEPADA PARA PENZINA YANG MELAKUKAN PERBUATAN TERSEBUT SETELAH MENGETAHUI HUKUMNYA."

******************

PERINGATAN DARI ADMIN: Pelakuan maksiat ketika muda remaja selalunya menghantui hingga ke tuamu wahai remaja. Dosa-dosa itu menggelapkan hati daripda menerima nur dari Allah SWT. Keseronokan berpoya-poya hanyalah palsu belaka, sedikitpun tidak membantu di alam akhirat malah ia membawa beban yang cukup berat, takut tergelecek jatuh kita ke neraka, na'uzubillah..



brought to you by : jom tutup aurat dan jaga akhlak (facebook)
                            http://www.tagged.com/jagaauratanda (tagged)
                             http://twitter.com/(coming soon)


pasangan bercouple x malu dan hanya menunggu dibelit ular
mimpi ular

:::[ TANDA2 KEMATIAN SESEORANG ]:::


100 hari sebelum kematian:
Ini adalah tanda pertama dari Allah kepada hambanya dan hanya akan disedari oleh mereka-mereka yang dikehendakinya. Walaubagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma sama ada mereka sedar atau tidak sahaja. Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan mengigil.

40 hari sebelum kematian:
Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arasy Allah. Maka malaikat maut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa. Akan terjadi malaikat maut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih akan merasakan seakan-akan bingung seketika.

7 hari sebelum kematian:
Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan secara tiba- tiba ianya berselera untuk makan.

3 hari sebelum kematian:
Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu di antara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikesan maka berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti. Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk ke dalam. Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan sukar ditegakkan.

1 hari sebelum kematian:
Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.
Tanda akhir sebelum kematian:
Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikat maut untuk menjemput kita kembali kepada Allah yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.

Kubur/liang lahat Setiap Hari Menyeru kepada Manusia Sebanyak 5 Kali.
1. Aku rumah yang terpencil, maka akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.
2. Aku rumah yang gelap, maka terangilah aku dengan selalu sholat malam.
3. Aku rumah yang penuh tanah dan debu, bawalah amal soleh yang menjadi hamparan.
4. Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawarnya.
5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nankir, maka banyaklah bacaan Laa illaa ha illallah, Muhammadur Rasulullah?supaya kamu dapat menjawabnya.

sumber : Tausyiahislamiyyah

Boleh cuba....subhanallah.

Assalamualaikum....



Cuba lihat pd titik pd kalimah ALLAH selama 10 saat dan alihkan 
pandangan pd dinding kosong.. lihatlah keajaibannya. ...subhanallah.. 
rasa sgt KAGUM dgn ilusi mata kurniaanNya ini..

doktor wanita...

Satu masalah yang sangat menular pada masa kini ialah kelalaian atau sikap acuh tidak acuh masyarakat kita berkenaan isu mendedahkan aurat di klinik-klinik dan hospital, seolah-olah dibolehkan mendedahkan segala-galanya kepada seorang doktor dan membiarkannya melakukan perkara-perkara yang tidak dihalalkan dalam agama.

Dalam kes untuk memeriksa bukaan rahim dan menyambut kelahiran biasa adalah haram bagi doktor lelaki dan perempuan2 yang beriman hendaklah meminta agar bukan doktor lelaki yang melakukan pemeriksaan bukaan rahim ke atasnya. Ini kerana doktor akan memasukkan jarinya ke dalam faraj untuk estimate bukaan pintu rahim.

Dan baginda S.A.W pernah berkata kepada Saidiana Ali r.a : “Janganlah kamu melihat peha seseorang, samada yang masih hidup atau yang telah mati.” (Diriwayatkan oleh Abu Daud, hadis sahih).

Jika ianya haram untuk melihat aurat, ianya juga haram... untuk menyentuh aurat, walaupun berlapik dengan kain atau pakaian. Nabi SAW pernah bersabda: "Aku tidak berjabat tangan dengan perempuan." (Diriwayatkan oleh Imam Malik dan Imam Ahmad, hadis sahih)

Dan baginda SAW juga pernah bersabda: “ Jika salah seorang daripada kamu hendak ditikam di kepalanya, itu adalah lebih baik baginya daripada dia menyentuh seorang perempuan yang tidak dibolehkan untuknya sentuh (bukanmahram).” (Diriwayatkan oleh Imam Tabrani, hadis sahih)

Keperluan mendesak ialah keperluan yang boleh menghindar kemudharatan pada agama, nyawa, akal, keturunan dan hartabenda. Apabila keperluan ini tidak dipedulikan maka manusia tidak boleh hidup sebagai manusia normal. Apabila wujud keperluan ...ini, maka diharuskan perkara yang dilarang seperti dibolehkan memakan bangkai ketika kebuluran. Namun keharusan itu adalah sekadar yang mencukupi keperluan sahaja

Itulah baru dikira darurat. Bersalin itu darurat kah? fikir2kan lah. Jika sakit itu melibatkan batuk demam mungkin tidak terlalu bermasalah, tetapi jika sakit itu melibatkan aurat mughallazah (aurat berat seperti tubuh badan wanita dan alat sulit) tidakkah ianya sesuatu yang mengundang risiko? Tidak tercalarkah maruah?

Terutama ketika memilih doktor untuk proses bersalin, ramai yang memilih doktor lelaki berdasarkan kepakaran, walaupun ada pilihan doktor wanita. Tanpa tidak sedar perlu memberi keutamaan menjaga maruah dan sudah tentunya ada pilihan lain selain doktor lelaki

“Saya pelik, kenapa ramai doktor lelaki terlibat dalam bidang perbidanan (wanita bersalin)?” Saya cuba menduga. “Tak ramai sebab bidang perbidanan ini sebenarnya risikonya tinggi dan agak susah.. contohnya kalau ada emergency kes tengah-tengah malam ada orang nak beranak susahla doktor perempuan nak tolong..” Jawabnya. “Lagipun doktor lelaki jadi dah biasa dah macam tu (sudah mangli melihat aurat wanita ketika mahu bersalin, tidak bernafsu lagi)..” Sambungnya lagi.

Cuba kita renung sejenak, dahulu ibu-ibu kita melahirkan anak bagaimana? Hanya atas pertolongan mak bidan menggunakan perubatan tradisional. Terdapat juga sesetengah tempat mereka menggunakan khidmat jururawat bergerak. Kesemua mereka adalah wanita. Mereka sanggup berkorban demi membantu kaum sendiri tanpa beralasankan hari sudah larut malam. Dunia bertambah canggih, ini bukan ceritera kisah menunggang basikal tua!

Oh, saya sedikit geli hati mendengar alasan doktor lelaki sudah bosan melihat aurat wanita sehinggakan tidak rasa bersyahwat lagi. Jawapannya mudah, apakah doktor lelaki itu sudah mati pucuk? Atau sudah menjadi tidak normal? Sungguh kasihan jika itu berlaku

Pada hemat saya, ini adalah salah satu strategi pihak yahudi dan barat menusukkan jarum-jarum halus mereka. Sengaja meramaikan pelajar lelaki di dalam bidang sakit puan, dan meramaikan pihak wanita di dalam bidang sakit tuan. Natijahnya, soal aurat langsung tidak dititikberatkan lagi sehinggakan mencetuskan kecelaruan fikrah di benak-benak umat Islam.

Bidang sakit puan & perbidanan (O&G) akan menjadi fardhu ain jika kekurangan doktor muslimah. Fardhu ain ini terpundak di atas bahu-bahu pelajar perubatan wanita yang kini sedang menuntut di mana sahaja hamparan bumi. Bukan untuk lelaki. Ayuh, sahutlah seruan ini wahai kaum hawa demi masa depan dirimu sendiri. Apakah akan terjadi jika fardhu ain juga diabaikan? Saya yakin kalian juga tahu hukumnya.

Itulah, bukan senang mahu menjadi muslim yang sejati. Terjunlah apa jua bidang pun, dia tetap tegas dengan syariatnya.

Saya menunggu komen dari para doktor Islam

Saya jadi hairan, mengapa perempuan yang lahirkan anak luar nikah boleh beranak sendirian. Begitu juga kadang-kadang ada kes tak sempat ke hospital sudah beranak. Fakta ini turut membuktikan bahawa melahirkan anak tidaklah terlalu bergantung kepada doktor pakar (kecuali ada komplikasi dan hal yang berat). Jururawat juga boleh. Tetapi protokol pula menyusahkan keadaan.

sekarang kita kekurangan doktor perempuan dalam bidang sakit puan sehingga menyebabkan doktor berlainan jantina pula ramai. Ini ditambah lagi dengan kebanjiran doktor lelaki dalam dunia kedoktoran O&G seolah-olah perkara ini bukan darurat lagi. Seperti sengaja meramaikan. Walhal wanita kini lebih ramai yang menguasai universiti tempatan. Persoalannya, ke manakah mereka? Mengapa meninggalkan fardhu kifayah sehingga terabai?

saya sudah lama memikirkan hal ini dan mahu menulis tentang ini. Tetapi niat ini terpadam agak lama sehinggalah hari ini baru menulis berkenaannya. Apapun, kerja dakwah takkan terpadam walau apa jua bidang anda!

Persoalannya mengapa harus doktor lelaki tersebut yang melakukan pemeriksaan. Sedangkan jururawat juga dilatih untuk melakukannya. Malang sekali, jarang kedengaran bantahan daripada pihak yang diperiksa.. Sekadar balik bercerita dengan kawan-kawan saja. Apa2 pun, ya, di pihak yang memberikan perkhidmatan/rawatan di bidang O&G, memang tanggungjawab tetap di bahu muslimah sendiri. Dan di pihak yang bakal menerima rawatan (khususnya ibu2 bersalin),walau dalam apa jua keadaan, tetap bertanggungjawab untuk menjaga maruah sendiri

berfikiran terbuka dan peka terhadap perkara ini, Saya yakin perkara ini bukan perkara kecil dan remeh dan menglibatkan hukum Allah, NO question about hukum allah..Primary Issue ialah Aurat..secondary issue is darurat..No way any lelaki bol...eh tengok aurat perempuan..DOKTOR BUKAN MALAIKAT..berpuluh tahun doktor belajar..belum membolehkan lelaki lawan hukum Allah..saya sanjung prefesion doktor..saya hormati..

Allah amat melindungi dan mengangkat darjat wanita..TAHUKAH ANDA BAGAIMANA ALLAH TINGGI DARJAT DAN MARWAH WANITA…ALLAH PERINTAH WANITA TUTUP SEMUA TUBUH WANITA KECUALI TAPAK TANGAN DAN MUKA SAHAJA…SUBAHANALLAH..SATU BULU DARI MANA2 TUBUH WANITA PUN LELAKI TAK BOLEH TENGOK…SAYANGNYE ALLAH PADA WANITA..

..lelaki dimuka bumi ini sebagai khalifah..kena jaga dan memartabatkan marwah wanita..saya tak akan ada didunia ini tanpa wanita..saya hormat semua wanita sepertimana saya hormat ibu saya..

Perkara begini bukan sesuatu hal yang sangat-sangat ringin persis debunga yang berterbangan ditiup angin. Ini juga bukan masalah menghirup kopi sambil menonton gusti di warung kampung. Ini soal maruah seorang wanita. Hati wanita mana tidak ...remuk seandainya selama berpuluh tahun elok berhijab menutup aurat, menjaga rambutnya dari terdedah, namun diragut maruah hanya kerana peristiwa beberapa jam saat kelahiran anak. Mungkin wanita yang tidak menutup aurat kurang merasa kesengsaraan jiwa, tetapi bagi yang selalu menjaganya. Pasti ia merupakan detik hitam yang kelam dan hitam.

Allah memberi kelonggaran di dalam semua perkara sekiranya "darurat". solat pun ada kelonggaran,kalu xde air,debu pun blh guna utk bertayamun, tetapi perlu diketahui, kaedah bagi darurat doktor lelaki merawat ataupun menjadi bidan kepada wanita bersalin adalah terlalu umum. Kita tidak akan dapat menyelesaikan masalah tersebut tanpa membuat pengecualian hal ehwal sakit puan. Seterusnya jika berlaku kes bersalin, kesan di sebalik perbidanan itu adalah amat besar samaada terhadap emosi sehinggakan si isteri akan mengalami trauma berpanjangan. Begitu juga suami, pasti akan mengundang rasa ‘lain’ apabila lelaki asing melihat aurat mughallazah isterinya. Doktor juga tidak dapat lari daripada menerima kesan akibat kes perbidanan tersebut seandainya masih bergelar lelaki sejati.

entry yg baik utk kesedaran buat para doktor dan juga muslimah2 yg sudah berkahwin dan jg yg akan berkahwin, spy kita semua mengambil berat permasalahan sebegini.bukan hanya menggunakan alasan “darurat” semata2,untuk menutup segala hukum yg ditetapkan.matlamat tidak menghalalkan cara..kalau tiada angin, pohon tidak akan bergoyang. kita sbg patient sndiri harus tegas dengan kehendak islam dan jelas. islam agama yg mudah, tetapi jangan dipermudah2kan sebegitu. alasan darurat bukan sebegitu mudah dipandang remeh.

saya bukan mempersoalkan tugas doktor, cuma saya cuba membincangkan ttg kenapa ada doc lelaki yg membuat pemeriksaan bukaan rahim dan menyambut kelahiran biasa.

Kepada para pelatih doktor-doktor wanita dan doktor2 wanita…Bantulah kaum anda.

Semoga anda semua diberkati Allah…


kaum wanita..so?